måndag 16 juli 2012

Utan onda aningar

Upplagd av Sara kl. 11:57
Titel: Utan onda aningar (originaltitel: Øyne blå)

Författare: Jan-Sverre Syvertsen

Kommentar: Jag tänker inte hålla på och påpeka att jag läser så himla lite krim jämfört med övrig svensk befolkning och låta som om jag tror att jag är bättre än någon annan. Jag läser till exempel mycket ungdomslitteratur vilket säkert har låg status för vissa. Och det är alltid dumt att avfärda en hel genre. Nu till det viktiga: Utan onda aningar är asbra. Tajmingen med att jag just sett om När lammen tystnar bidrog säkert en del till att jag älskade den så mycket. För här handlar det också om tonårsflicka som hålls inlåst och När lammen tystnar nämns flera gånger i boken. Den är mer psykologi och mindre äckliga detaljer. Nu ska jag kolla bibliotekskatalogen efter Syversens två andra romaner. Älska att upptäcka nya författare.

Sträckläsningskänsla: 5; Berörhetsfaktor: 4; Språk: 4; Karaktärer: 4 

Betyg: 5

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare